Myynnin valtit vuonna 2021 - vain muutos on pysyvää - Avecor Oy - Liikelahjat ja markkinointituotteet yrityksille

Uusi vuosi, uudet kujeet. Mitä myynnin saralla, erityisesti B2B, voidaan kujeilla, kun uusi vuosi saapuu epävarmoissa tunnelmissa? 

Korona iski yllättäen maailmaan. Se pakotti yritykset miettimään myyntiä, asiakkaiden tavoittamista ja omaa bisnestään; mitä me teemme ja miten teemme sen? Tislaamoista tuli käsidesitehtaita, kasvomaskien valmistus aloitettiin. Isot kotimarkkinat, joita kukaan ei olisi osannut aavistaa vielä viime vuoden tammikuussa. 

Paineessa ne timantitkin syntyvät ja haasteista viisastuneina B2B-myynnissä korostuvat tänä vuonna joustavuus, kyky sopeutua muuttuneeseen maailmaan ja A:sta B:hen suunnitelman lisäksi varasuunnitelmat G, H ja Y. 

Ole joustava – muutos voi tulla äkkiä

Myynnissä valttia on selkeys ja nopeus. Asiakkaat haluavat tietää selkeästi, miten voit auttaa häntä ja miten se hoituu mahdollisimman yksinkertaisesti. Jätä turhat turinat pois. Jos saat selitettyä ratkaisun asiakkaan ongelmaan tai tarpeeseen alle minuutissa, se on todella hyvä. 

Ole askeleen edellä muita nähden mahdollisuuksia. Koronan kurimuksesta selvisivät viime vuonna parhaiten yritykset, jotka olivat innovatiivisia ja uskalsivat tehdä asiat uudella tavalla. Ruoan kotiinkuljetusta siellä, missä sitä ei aiemmin ole ollut. Verkkokauppapalveluiden laajenemista. Ilmaisia postikuluja. Käsidesiä ja kasvomaskeja. Palveluita ja tuotteita, jotka sopivat etätyöläisille. Samaa innovatiivisuutta tarvitaan myös tänä vuonna. Maailma on muuttunut. Se tapahtui todella äkkiä. 

Muista, että aakkosia on 29

Tunne ostajasi. Googlen mukaan 18-34-vuotiaiden B2B-ostajien osuus kasvoi 70% vuosina 2012-2014. Ostajat ovat mobiili- ja somemaailmaan sopeutuneita milleniaaneja. He jakavat kokemuksensa somessa helposti ja arvostavat vihreitä arvoja.

Askeleen edellä kulkemiseen liittyvät myös varasuunnitelmat. Mitä tehdään, jos meillä on vain vaihtoehto B? Mennään syteen tai saveen. Mitä tehdään, jos meillä on vaihtoehdot B, G, H, L ja Y? Pidetään useita ovia auki ja pystytään toimimaan, jos yksi suunnitelma epäonnistuu. On sanottu, että jos suunnitelma A ei onnistu, aakkosia on jäljellä vielä 28. 


Meillä on tänäkin vuonna paljon uusia tuotteita ja ideoita yritysnäkyvyyden vauhdittamiseen. Valmistaudu messujen, tapahtumien ja myyntitapaamisten paluuseen päivittämällä liikelahjat ja mainostuotteet yrityksesi logolla tai muulla haluamallasi painatuksella!

Ota yhteyttä oman alueesi edustajaan, jonka yhteystiedot löytyy täältä

Myyntityö